Ni kan beställa material och böcker från oss för att fördjupa era kunskaper och skapa bättre arbetsplatser. Här hittar ni både böcker från Gallup® med tillämpning av talanger inom olika områden men också andra relevanta böcker för att lära er mer om talanger, engagemang, ledarskap och motivation.
1998 skapade Donald O. Clifton, Ph.D (1924-2003) StrengthsFinder® testet, tillsammans med Tom Rath och ett team av forskare på Gallup®. 2001 släppte de bästsäljaren ”Now, Discover Your Strengths” där den första versionen av StrengthsFinder® medföljde. 2004 ändrades namnet på testet till Clifton StrengthsFinder® för att hedra dess ursprungliga skapare.
Innehåller kod för CliftonStrengths-test
300 Sek
How Full Is Your Bucket
– Rath & Clifton
Hur kändes det efter ditt senaste samtal med en annan person? Gjorde den personen – din partner, bästa vän, medarbetare eller en främling – så att du kände dig ”påfylld” och mer positiv? Eller kände du dig dränerad och mer negativ än innan? How Full is you Bucket? visar hur även ytliga möten påverkar dina relationer, produktivitet, hälsa och din livslängd.
Innehåller kod för CliftonStrengths-test
250 Sek
Strengths Based Leadership
– Rath & Conchie
I denna bok avslöjar författaren Tom Rath och den ledarskapskonsulten Barry Conchie resultaten av deras forskning om talanger och ledarskap. Utifrån deras upptäckter identifieras tre nycklar till att bli en mer effektiv ledare: Att känna till sina och investera i andras styrkor, att få rätt människor med rätt styrkor till sitt team och att möta de 4 grundläggande behov hos medarbetare.
Innehåller kod för CliftonStrengths-test
350 Sek
It’s The Manager
– Jim Clifton & Jim Harter
Vem är den viktigaste personen i er organisation när det gäller att leda era team genom de extraordinära förändringarna på arbetsplatsen? Decennier av Gallups forskning avslöjar att det är era chefer. Det är dessa som avgör om er organisations lyckas eller inte. Denna bok ger era chefer de 52 viktigaste upptäckterna för ledarskap - genombrott som kopplas till verkligen affärsmål.
Innehåller kod för CliftonStrengths-test
350 Sek
Strengths Based Selling
– Rutigliano & Brim
Säljare får ofta höra att nyckeln till framgång är att följa specifika steg eller tekniker – lyssna bara på en viss säljguru så blir du bäst! Den inställningen fungerar tyvärr inte för de flesta säljarna och förmodligen inte för dig heller. Gallup® har genom årtionden av forskning funnit att de mest framgångsrika säljarna förstår sina talanger och utvecklar dem till styrkor för att sälja mer effektivt.
Innehåller kod för CliftonStrengths-test
200 Sek
Soar With Your Strengths
– Don O. Clifton & P Nelson
Klassiker från grundaren av StrengthsFinder®, Donald O. Clifton, där han presenterar ”Strengths Theory” som baserat på mer än 40 års forskning med bl.a. Federal Express, Nordstrom och Disney drastiskt kommer att förändra ditt sätt att tänka och leda ditt företag, din karriär och din framtid.
150 Sek
12 The Elements Of Great Managing
– Tom Rath
För mer än decennium sedan kombinerade Gallup® databaser från mer än 1 miljon anställda med intervjuer med ”managers” för att identifiera 12 områden som var viktiga för att upprätthålla excellens på arbetsplatser. Dessa 12 områden utgör grunden för Q12® och beskrivs här med många exempel.
175 Sek
Go Put Your Strengths To Work
– Marcus Buckingham
Marcus Buckingham har skrivit bästsäljarna First, Break All The Rules och Now, Discover Your Strengths som handlar om att börja upptäcka sina talanger. I denna bok besvarar Marcus den naturliga följdfrågan – ”Hur kan jag använda mina styrkor för att lyckas på jobbet?”
150 Sek
Drive
– Daniel H. Pink
Glöm allt som du trodde du visste om vad som motiverar människor – på jobbet, i skolan, hemma. Det är fel. Daniel H. Pink förklarar i denna paradigm-skapande bok att hemligheten bakom hög prestation och tillfredställelse idag är ett djupt mänskligt behov att leda våra egna liv, att lära sig och skapa nytt.
John C Maxwell har skrivit ”Developing the Leader Within You” – en klassiker när det gäller böcker inom ledarskap som har sålt över en miljon kopior! Tidlösa principer som för ditt eget liv och för din organisation som leder till positiva positiva förändringar med integritet och själv-disciplin.
150 Sek
Start With Why
– Simon Sinek
Varför är vissa människor och organisationer med innovativa, pionjärs och framgångsrika än andra? Och varför kan de upprepa deras framgångar om och om igen? Förklaringen är att i affärer så handlar det inte om vad du gör, det handlar om varför du gör det. Steve Jobs, bröderna Wright och Martin Luther King hade en sak gemensamt – de STARTADE MED VARFÖR.